Eveline in Canada!

Laatste week!

Mijn laatste week was heerlijk: echt lekker vakantie. Voelde in het begin nog onwennig en raar, maar ik sta (gelukkig) nog steeds achter mijn beslissing. Victoria is een leuk dorpje. Hier heb ik donderdag rondgelopen, langs de haven en langs de winkeltjes. Ze hadden ook een onwijze Kerstwinkel, te grappig. Ook lekker langs een spa geweest voor een pedicure, heerlijk. Zo ontspannen dat ik er hoofdpijn van had! Vrijdag ben ik met de ferry overgestoken naar Port Angeles, Washington. Na aankomst doorgereden naar Forks (het dorpje uit de Twilight films) en genoten van de super mooie omgeving. Nog even langs het strand met een geweldig uitzicht over de Grote Oceaan. Helaas moest ik het laatste uur in het donker rijden, wat minder was. Gelukkig veilig aangekomen in het hotel in Port Angeles. Zaterdag naar Seattle gereden. Weer een mooie tocht door Olympic National Parc en langs de kust. Eind van de middag was ik in Seattle en ben gelijk de Space Needle opgegaan. Het was al donker, maar door alle lichtjes had je een onwijs mooi uitzicht over Seattle. Er is ook een 360 graden restaurant aanwezig. Deze draait in een uur 1 keer rond. Gelijk maar gebruik van gemaakt en heerlijk gegeten met een geweldig uitzicht. De volgende dag naar downtown Seattle. Even langs Escala (het appartement uit 50 shades of Grey) en daarna door naar Pike Place Market. Even een stop bij de allereerste Starbucks voor een heerlijke thee en een souvenier :). Daarna rondgelopen over de markt en natuurlijk even staan kijken bij Pike Place Fish, de bekendste marktkoopmannen die enthousiast hun waar staan te verkopen. Ondertussen regende het aardig, dus besloten om een een tour te doen. en wel met Ride the Ducks, een bus wat ook een boot is! Eerst een tour over land door downtown Seattle met een enthousiaste chauffeur. Daarna bij Lake Union het water in voor een leuk tochtje. Super leuke tour! Het was wel rot weer, dus daarna lekker even wezen zwemmen en in de hot tub. Maandag naar een klein plaatsje gereden, Burlington, een uurtje van de grens met Canada. Ik wilde de bergen nog ingaan richting Mount Baker, maar het weer was zo slecht dat ik daar maar van af heb gezien. Later bleek dat de weg richting Mount Baker was gesloten i.v.m. het slechte weer. Heerlijk rustig dagje verder in het hotel. Mijn avondeten bestond uit Subway en Starbucks :). Daarna nog lekker wezen zwemmen en in de hot tub en zitten kletsen met twee aardige Canadezen. Dinsdag doorgereden naar White Rock, Canada voor een bezoekje aan Hygrove, de winkel van Angela. Afgesproken dat ik vanavond bij Angela en Howie slaap, aangezien zij iets meer plek hebben. Daarna naar het Vancouver Aquarium gereden, erg leuk! Heel veel visjes en zeedieren gezien en ook twee witte Beluga's! Erg bijzonder. Daarna in de spits naar Surrey gereden naar Angela en Howie. Ik deed er i.p.v. 3 kwartier 2 uur over! Kan ik alvast weer wennen aan het traject Barendrecht-Delft :). Omgeving was wel weer vertrouwd (was hier vorig jaar ook met Bart). Heerlijk gegeten en lekker geslapen. Het is nu woensdagochtend en ik zit lekker aan het ontbijt. Over anderhalf uur vertrek ik richting het vliegveld om de auto in te leveren en in te checken. Ik vlieg om 14:15 naar Frankfurt, waar ik donderdag om 9:25 zal landen. Daarna nog even wachten en om 12:35 vlieg ik door, zodat ik hopelijk om 13:50 weer op Schiphol ben! Bedankt voor de lieve berichtjes hier, op facebook en op mijn telefoon! Deed me erg goed te weten dat jullie me volgde en vooral ook met me meeleefde. Tot snel allemaal!! Korte samenvatting: Victoria was een leuk stadje, oversteek naar Washington, mooie rit gemaakt, Seattle was ook erg gaaf en nog naar het Vancouver Aquarium geweest. Nu weer naar huis!

Reacties

Reacties

Linda

Have a nice and save fligt!

De buuf

Mooi verhaal weer meis!!! Je hebt nog een hoop gezien zeg de afgelopen week, gaaf!! Nu nog even vliegen en dan ben je morgen weer heerlijk thuis!!! Van niek nog doorgekregen dat we zaterdag de kroeg ingaan??? Kunnen we gelijk lekker bijkletsen!! Heeeeele goeie vlucht en ik zie he snel!!

Dikke knuffel van de buurtjes!!

Chris

Hey Eefje
De verhalen gaan we zeker missen.
Alvast welkom thuis.

Anne

Hoi Eef, ik wens je een behouden thuiskomst!
Groetjes

Judith

Toch nog een hoop gedaan zo die laatste week. Ik vind het een heel avontuur. Je mag trots zijn dat je het allemaal toch maar gewoon ondernomen hebt. Goeie reis en tot snel.

X uit Zierikzee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active